ZDROWE ZAMIENNIKI SŁODKOŚCI

ZDROWE ZAMIENNIKI SŁODKOŚCI

Masz chęć na coś słodkiego, ale starasz się odżywiać zdrowo i naturalnie? Spokojnie, są na to patenty! Zamień te produkty na coś równie smacznego i ciesz się słodkościami w stylu fit.

CUKIER MIÓD PSZCZELI NATURALNY (właściwości bakteriobójcze, przeciwzapalne, antynowotworowe, wzmacniające układ immunologiczny) lub ERYTRYTOL – słodzik z rodzaju polioli, o słodkości niemal równej białemu cukrowi, nieposiadający szkodliwego wpływu na organizm).

BROWNIE CZEKOLADOWE → KAKAOWE BROWNIE Z CZERWONEJ FASOLI – jaja, kakao, miód, czerwona fasola, banany, miksujemy i pieczemy około 40 minut, voila!)

PANNA COTTA  → PANNA COTTA Z JOGURTU – jogurt, żelatyna/agar, owoce, mieszamy i wkładamy do lodówki na kilka godzin.

JABŁECZNIK Z LODAMI → SZALOTKA NA SPODZIE Z PŁATKÓW OWSIANYCH Z JOGURTEM – zamiast mąki zastosuj płatki owsiane zmielone w młynku, a lody zastąp jogurtem wymieszanym z laską wanilii.

JOGURTY OWOCOWE JOGURTY Z DODATKIEM ŚWIEŻYCH OWOCÓW I OPCJONALNIE MIODU.

RAFAELLOPRALINKI KOKOSOWE Z TWAROGU Pralinki kokosowe z twarogu (twaróg, miód/erytrytol, wiórki kokosowe, migdały) lub DOMOWE BOUNTY.

DESER RYŻOWY → DESER Z RYŻEM JAŚMINOWYM NA MLEKU OWOCOWYM – ryż jaśminowy/basmati, mleko 1,5 % tłuszczu, owoce; ryż gotujemy, mieszamy z odrobiną mleka, owoce miksujemy na mus i przekładamy warstwowo)

CHAŁWA → A’LA CHAŁWA Z TAHINI – pasta tahini z sezamu, popping z amarantusa/ugotowany.


Autorką tekstu jest studentka dietetyki Żaneta Michalak