ZDROWE ODŻYWIANIE PO CIĄŻY – ŻYWNOŚĆ, KTÓRA POMOŻE CI WRÓCIĆ DO FORMY

Ciąża to radosny czas oczekiwania na pojawienie się w rodzinie nowego życia. Jest to również okres, w trakcie którego ciało kobiety zmienia się w sposób diametralny. Niezwykle istotne są zwłaszcza pierwsze dni, tygodnie i miesiące bezpośrednio po urodzeniu. To właśnie wtedy powinnyśmy przedsięwziąć kroki, które pozwolą nam w szybkim tempie wrócić do formy.

Niewątpliwie ważną kwestią w tym przypadku jest odpowiednio skomponowana dieta. To, co będziemy jadły ma ogromny wpływ na wzmocnienie i pewnego rodzaju odbudowę organizmu.

Jakie więc posiłki powinny znaleźć się w naszym poporodowym jadłospisie?

NATURALNE ODŻYWIANIE RECEPTĄ NA PROBLEMY

Dla wielu z Was może okazać się to nieco wyświechtanym sloganem, jednak jest on jak najbardziej prawdziwy – źródło zdrowia tkwi w białku! To ono powinno pełnić kluczową rolę w naszej diecie po ciąży. Pozwoli bowiem nie tylko odzyskać nadwątlone siły, ale także przełoży się na wzrost odporności oraz poprawę struktury kości. Wszystko to sprawia, że w tym okresie warto spożywać przede wszystkim ryby.

Dla mam, które chcą oszczędzić nieco pieniędzy, niezwykle przydatny okaże się także drób oraz jajka. Lekarze specjaliści polecają ponadto wołowinę, która jest bogata również w żelazo. Co więcej, bardzo korzystnie wpłynie na nas spożywanie sporej ilości jogurtu naturalnego.

TŁUSZCZ NASZYM WROGIEM
Kolejnym fundamentem zdrowiej diety jest unikanie stosowania dużej ilości oleju, zwłaszcza słonecznikowego. O wiele zdrowszy jest chociażby olej kokosowy, oliwa z oliwek oraz olej rzepakowy. Warto jednak skorzystać z gotowania na parze. Dzięki temu w pożywieniu pozostanie najwięcej składników odżywczych, a my uchronimy organizm przed przyjmowaniem niezdrowego tłuszczu.

Dla sporej grupy osób jest to temat mocno drażliwy, jednak faktem jest, iż bezpośrednio po ciąży możemy mieć problemy z prawidłowym wypróżnianiem. Co na to można poradzić? Dostarczać organizmowi dużo błonnika! Znaleźć można go chociażby w kaszach, makaronach oraz pełnoziarnistym pieczywie.

Dietetycy zalecają także spożywanie brązowego ryżu, chudej wędliny, ogórków kiszonych, kapusty kiszonej, płatków owsianych i orzechów włoskich

Bardzo ważne jest także odpowiednie nawadnianie organizmu. Najlepiej pić dużo wody niegazowanej oraz zdrowe, świeżo wyciskane soki, bez dodatku cukru (codziennie kobieta powinna przyjmować około 2 litry płynów, dlatego nie powinnyśmy tej kwestii bagatelizować).

ODPOWIEDNIE WARZYWA I OWOCE
Ogromnymi składowiskami wielu witamin (między innymi A, B i C) są warzywa i owoce. Marchewka, pietruszka, buraki, jabłka, banany, morele – wszystko to powinno na stałe zagościć w naszym jadłospisie.

Bardzo polecana dla kobiet w ciąży jest dynia. Ta lekka, pyszna roślina charakteryzuje się właściwościami leczniczymi i odżywczymi. Dyniowa zupa krem może być więc nie tylko smaczna, ale przede wszystkim zdrowa, zwłaszcza dla świeżo upieczonych mam. Poza zupą dyniową, warto zainteresować się również kremem z groszku oraz brokułów.

PRZYPRAWIENIE I CZĘSTOTLIWOŚĆ POSIŁKÓW
Wiele mam narzeka, iż naturalne odżywianie jest bez smaku. Rzeczywistość, na szczęście, wygląda jednak inaczej. Między innymi dzięki naturalnym przyprawom w postaci chociażby suszonych ziół. Absolutnie odradzamy stosowanie przypraw z tak zwanymi wzmacniaczami smaku, które mogą działać bardzo niekorzystnie na nasz układ pokarmowy.

Poza wiedzą na temat tego, co warto jeść, powinnyśmy wiedzieć również, jak to robić. Bardzo ważne jest ułożenie jadłospisu w taki sposób, abyśmy jadły częściej, ale mniej. Istotna jest bowiem regularność w jedzeniu. Warto więc spożywać 5 posiłków dziennie, zachowując między nimi odstęp dwóch-trzech godzin. Pamiętajmy również o tym, aby ostatni posiłek został przez nas spożyty maksymalnie 3 godziny przed snem. Jedzenie na noc jest bowiem jedną z najbardziej niezdrowych praktyk żywieniowych.

Trzymając się wyżej wymienionych wskazówek, a także dodając do tego wszystkiego chociażby odrobinę ruchu, możemy w bardzo szybkim tempie powrócić do formy sprzed ciąży i cieszyć się atrakcyjną sylwetką.

naturalnemetody

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi artykułami zapisz się do newslettera:

 

  • Gdyby to wszystko było takie proste jak się to czyta:) wrócić do formy z pewnością się da, jednak najważniejszym czynnikiem jest czas. Dla jednych mam będzie to szybciej, dla innych nieco dłużej, ale nie poddawajcie się:)