WIELKA KSIĘGA JOGURTÓW – RECENZJA KSIĄŻKI

Mam dla Was wyjątkowo zdrową propozycję książkową. Jest ona skierowana do wszystkich, którzy cenią sobie samodzielnie przygotowane posiłki ze sprawdzonych składników, nie zawierającej powszechnej chemii. Jeśli dodatkowo jesteście uwielbiacie dania na bazie mleka to będzie dla was strzał w dziesiątkę!

Świeże mleko, żywe kultury bakterii i odpowiednia temperatura: tylko tyle potrzebujesz do samodzielnego przygotowania jogurtu. Autorka bestsellerów, Pat Crocker, w swojej nowej książce Wielka księga jogurtów pokazuje, że wystarczy zaledwie kilka chwil, by zapełnić lodówkę pysznymi i zdrowymi domowymi produktami.

Jogurty dostępne w sklepach zadziwiają ilością smaków i kolorów, ale, niestety, często idzie to w parze ze złym składem i brakiem wartości odżywczych. Aby w pełni wykorzystać zdrowotny (i smakowy!) potencjał jogurtu, najlepiej zrobić go samodzielnie. Okazuje się, że wystarczą zaledwie trzy składniki i kilka godzin, by go otrzymać.

Po co robić własny jogurt?
Odpowiedź jest prosta: bo to zdrowe! Probiotyki zawarte w jogurtach mających w swoim składzie żywe kultury bakterii usprawniają trawienie, zwiększają wchłanianie składników odżywczych i minerałów, podnoszą odporność organizmu i pomagają mu zwalczać szkodliwe bakterie. A to nie wszystko. Badania potwierdzają, że bakterie zawarte w jogurcie łagodzą objawy zespołu jelita drażliwego czy biegunki.

Ponad 200 jogurtowych inspiracji
W Wielkiej księdze jogurtów obok części poświęconej zdrowiu autorka zamieściła aż 25 pomysłów na domowy jogurt i ponad 200 przepisów na potrawy z jego wykorzystaniem, czerpiących z tradycji kuchni włoskiej, greckiej, tureckiej czy bałtyckiej. Znajdziesz tu receptury nie tylko na klasyki, takie jak jogurt waniliowy, lecz także na jogurt cytrynowy czy jogurt o smaku mokki. A oprócz tego między innymi:

 - Dip z pieczonego czosnku i karczochów
 - Placki kukurydziane na ostro
 - Krewetki po kreolsku
 - Mrożony jogurt tropikalny

Z dobroczynnych właściwości jogurtów skorzystają również osoby uczulone na białko lub nietolerujące laktozy. Żywe kultury bakterii częściowo trawią białko z mleka, dzięki czemu staje się ono łatwiej przyswajalne i mniej uczula.

O autorce
Pat Crocker jest specjalistką w dziedzinie kulinarnego zastosowania ziół. Od ponad dwudziestu lat pisze i opowiada o ziołach i zagadnieniach związanych ze zdrowiem. Jest autorką siedmiu książek kucharskich i trzech książek o ziołach, które wielokrotnie zdobywały różne wyróżnienia na arenie międzynarodowej.

Myślę, że to bardzo atrakcyjna publikacja z której warto czerpać w zaciszu naszej zdrowej kuchni. Składniki w przepisach nie są wyszukane i dostępne w niemal każdym osiedlowym sklepie.

Warto przyjrzeć się także innym książką z serii „Wielka księga…”. Jakiś czas temu publikowałam na blogu recenzję książki „Wielka księga słoików”(TUTAJ) Polecam!

Książka dostępna na w księgarni internetowej Laurum.