TECHNIKA ODDYCHANIA. SPOSÓB NA RELAKS DLA MAMY.

Zostając rodzicem nagle doba się kurczy, niektóre obowiązki zaczynają nas przerastać. Z czasem, kiedy maluch rośnie nasza cierpliwość zostajemy wystawiona na ciężką próbę. Wtedy narasta w nas poczucie sfrustrowania i beznadziei. Nasze niepowodzenia często wpędzają nas w zły nastrój, a ten odbija się na dzieciach.

Aby podreperować naszą psychikę radzę wyładować się podczas ćwiczeń. Czasami niestety nie mamy takiej chwili, wtedy polecam TECHNIKĘ ODDYCHANIA.

Tą technikę powinnyśmy ćwiczyć codziennie, przy różnych czynnościach w ciągu dnia. Jest zbawienna zwłaszcza podczas wyczerpania lub narastającego w Tobie napięcia. Ukojenie nastąpi już po paru minutach spokojnego oddychania. Kiedy opanujesz technikę oddychania będziesz mogła z powodzeniem stosować ją w każdym momencie.

JAK ĆWICZYĆ TECHNIKĘ ODDYCHANIA?

Na początku ćwiczymy w pozycji stojącej.

  1.  Stajemy w rozkroku i opuszczamy swobodnie ręce wzdłuż ciała. Pamiętaj o wyprostowanych plecach. Ramiona rozluźnij, lecz nie opuszczaj w dół. Wypnij klatkę piersiową do przodu.
  2. WCIĄGNIJ POWIETRZE nosem, tak abyś czuła jak strumień wlewa się do twoich płuc. Pozwól im się otworzyć i swobodnie rozszerzać, aby wchłaniały tlen, który dotaczasz im przy tej czynności.
  3. WSTRZYMAJ ODDECH i odlicz w myślach 5 sekund.
  4. WYPUŚĆ POWIETRZE, wysuwając do przodu i opuszczając w dół szczękę. Wykonuj tę czynność aż do momentu w którym poczujesz że twoje płuca są puste. Zapewne zauważysz że powietrza było w płucach bardzo dużo. Usta powinny być otwarte i rozluźnione.
  5. ODPOCZNIJ i powtórz ćwiczenie od początku.

Wykonuj 5 serii wydechów. Po ćwiczeniach powinnaś poczuć się odświeżona i zrelaksowana. Z biegiem czasu możesz wykonywać ćwiczenie siedząc.

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi artykułami zapisz się do newslettera:

[wysija_form id=”1″]