SPRZĘT FITNESS – TWOI SOJUSZNICY W WALCE Z TŁUSZCZEM!

Jeśli wybierasz się na siłownię w celu utraty tkanki tłuszczowej, przeczytaj, który sprzęt fitness szczególnie poradzi sobie z jego nadmiarem, a który odciąży stawy? Często zadajesz sobie pytanie: Która maszyna w klubie fitness spowoduję, że spalę najwięcej kalorii? Odpowiedź jest prosta! Ta na której najczęściej będziesz ćwiczyć. Jaką maszynę najbardziej polubisz będzie zależało od twojej aktualnej kondycji oraz preferencji. Niżej przedstawiamy wam najbardziej popularne urządzenia jakie znajdziecie w każdej siłowni.
Pamiętaj! Każdy ml potu stracony podczas ćwiczeń to ok. 580 kcal! Warto się pocić.

maszyny fitness

BIEŻNIA – Królowa wśród wyciskaczy siódmych potów! Po wybraniu odpowiedniego programu treningowego pracują niemal wszystkie twoje mięśnie, szczególnie nóg, brzucha i górnej połowy ciała. Wybierz program dzięki któremu będziesz biegła w tempie 14 km/h. Najnowsze bieżnie mają możliwość regulacji konta nachylenia, a to dodatkowo zmusza do intensywniejszego wysiłku. Ważnym elementem bieżni jest także system amortyzujący, który zmniejsza obciążenia ścięgien i twoich stawów podczas biegu. W tej chwili standardowo wbudowane są także ekrany, dzięki którym możesz kontrolować intensywność treningu oraz ilość uderzeń serca. Na monnitorze wyświetlany jest także dystans jaki przebiegłaś (w jakim terenie, jak szybko) oraz ile spaliłaś kalorii. Przebiegnięcie na bieżni 30 minut w średnim tempie to utrata ok 300 kcal. Po tygodniu systematycznych biegów stracisz około 250 g tłuszczu.

ROWER STACJONARNY – To urządzenie dzięki któremu spalisz dwa razy mniej kalorii niż na bieżni. Jest świetną propozycją dla osób, które mają dużą nadwagę lub problemy ze stawami. Istotną kwestią jest ustawienie wysokości siodełka. Im niżej je ustawisz, tym intensywniej będą pracowały twoje nogi. Wyróżniamy tutaj dwa typ rowerów stacjonarnych: podobne do tradycyjnych oraz rowery gdzie nogi ustawione są do przodu. Ten drugi typ przeznaczony jest dla osób, które mają problemy z kręgosłupem, kobiet w ciąży i otyłych.

STEPPERY – Obecnie możemy spotkać nowoczesne steppery, które przeznaczone są do treningu całego ciała. Umożliwia to ruch boczny platform, który powoduje, że oprócz mięśni nóg i pośladków, działają także mięśnie brzucha oraz przykręgosłupowe. Najlepiej wybierać steppery z wbudowanym komputerem. Nalicza on czas, ilość kroków oraz sumuje spalone kalorie. Uważaj jednak, aby nie fałszować swoich wyników. Podczas ćwiczeń na stepperze nie opieraj się na poręczach, ponieważ wtedy odciążasz nogi. Nie spalasz wtedy tak dużo kalorii i ćwiczenie staje się nieefektywne. Ćwiczenia na tym urządzeniu bardzo rozwijają masę mięśniową, ale nie spalają dużo tkanki tłuszczowej. Warto łączyć je z dodatkowym bieganiem.

ORBITEK (urządzenia eliptyczne) – To świetne urządzenie angażujące całe ciało do pracy. Spalisz na nim mnóstwo kalorii. Nie obciąża stawów oraz ścięgien w taki stopniu jak bieżnia. Ma jednak wadę… Łatwo się na nim przetrenować, ponieważ wykonujesz dużą ilość płynnych ruchów bez obciążenia. Warto wiedzieć, że ćwicząc na nim nie poprawisz w tak dużym stopniu gęstości tkanki kostnej jak w przypadku bieżni czy steppera. Wybierając orbitek jako ulubione urządzenie pamiętaj jednak aby od czasu do czasu popracować na innej maszynie.

WIOSŁA – To niezbyt popularne urządzenie i bardzo możliwe, że twoja okoliczna siłownie nie będzie w nie wyposażona. Krąży opinia, że angażują one tylko ręce. To jednak nieprawda. Podczas treningu na wiosłach pracują także mięśnie nóg, pośladków, mięśnie brzucha. Reasumując, do pracy zaprzęgniętych jest aż 250 mięśni! Symulatory wioseł są bezpieczne dla stawów i ścięgien. Jednak to bardzo wyczerpujący trening. Nowoczesne modele wyposażone są w komputery z monitorem, który pokazuje intensywność pracy serca, przepłynięty dystans oraz szybkość. Na niektórych możesz wykonać nawet test sprawdzający wydolność swojego organizmu.

 

KALKULATOR KALORII

Aby sprawdzić w przybliżeniu ile kalorii spalasz w ciągu godzinnego treningu na danej maszynie, musisz pomnożyć podaną wartość MET (Metabolic Equipment) przez ciężar twojego ciała.

MET x twoja waga (kg)

MET to ilośc energii uzyskanej w organizmie ze spalenia 1 litra tlenu w trakcie wykonywania danej czynności.

Jej wartość podawana jest w kcal/h/kg

WOLNY MARSZ NA BIEŻNI – MET 2,5

BIEG (12 km/h) – MET 9

WOLNA JAZDA NA ROWERZE (9 km/h) – MET 3

SZYBKA JAZDA NA ROWERZE (20 km/h) – MET 9

STERRER (średnie obciążenie) – MET 5

ORBITEK – MET 8

SYMULATOR WIOSEŁ (małe obciążenie) – MET 5

SYMULATOR WIOSEŁ (duże obciążenie) – MET 6

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi artykułami zapisz się do newslettera:

[wysija_form id=”1″]