ROZSTĘP MIĘŚNI BRZUCHA. SPRAWDŹ ZANIM ZACZNIESZ ĆWICZYĆ

Rozstęp mięśni brzucha. Sprawdź zanim zaczniesz ćwiczyć

Przed przystąpieniem do jakichkolwiek ćwiczeń wzmacniających mięśnie brzucha powinnaś sprawdzić czy nie doszło do rozstęp mięśni – czy są one wystarczająco blisko siebie tak jak przed ciążą.

Jak dochodzi do rozstępu mięśni brzucha?rozejscie

Rozstęp mięśni brzucha powstaje, kiedy w czasie ciąży mięśnie brzucha zamiast rozciągać się nad rosnącym płodem, oddalają się od linii środkowej i w ten sposób rozdzielają się. Stan ten występuje jednak u niewielkiej ilości kobiet. Zazwyczaj powstaje, kiedy mięśnie są zbyt skurczone, by mogły swobodnie rozciągać się w okresie ciąży lub kiedy były zbyt mocno forsowane jeszcze przed ciążą. Apeluję więc o zdrowy rozsądek.

Na szczęście nie jest to poważny problem zdrowotny, w takiej sytuacji należy zastosować inne podejście do ćwiczeń. Jeśli wyczujesz w brzuchu szczelinę, nie panikuj. Mięśnie zazwyczaj zrastają się same w ciągu kilku tygodni. W tym czasie możesz z powodzeniem skupić się na ćwiczeniach dolnych partii mięśni brzucha. Wystarczy wykonywać odpowiednie dobrane ćwiczenia.

Nie ma takich ćwiczeń, które pomogły by przyspieszyć zespolenie mięśni brzucha. Ważne jest aby nie pogorszyć stanu nieprawidłowo wykonywanymi brzuszkami lub innymi ćwiczeniami.

Jak sprawdzić czy nie doszło do rozstępu mięśni brzucha?

Zapewne lekarz, przed wypuszczeniem cię ze szpitala sprawdził to. Jednak, jeśli w twoim przypadku tak się nie stało, dobrym pomysłem jest abyś sama sprawdziła czy możesz rozpocząć ćwiczenia angażujące mięśnie brzucha.

1. Połóż się na plecach
2. Ugnij nogi w kolanach – stopy mają całe przylegać do podłoża
3. Do linii brzucha tuż PONIŻEJ pępka przyłóż trzy środkowe palce jednej dłoni.

15a

 

4. Sprawdź także czy wyczuwasz szczelinę POWYŻEJ pępka
5. Przyciśnij palce lekko do brzucha
6. Unieś lekko głowę

16a

W momencie unoszenia głowy powinnaś poczuć pod palcami napięte mięśnie. Jeśli czujesz mięśnie to znak, że nie doszło u ciebie do rozstępu mięśni brzucha. Natomiast jeśli naciskana okolica jest miękka oznacza to, że twoje mięśnie się rozeszły.

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi artykułami zapisz się do newslettera:

  • Kamilla Klaczak

    A co jeśli jestem prawie 17 miesięcy po porodzie i dalej się nie zeszły?

    • Kasia Wa

      czytalam, ze w takich wypadkach jedynie operacja, która polega na ‚zszyciu’ miesni do kupy. Rozjescie sie miesni moze powodowac przepukline, co niestety u mnie wystąpiło 🙁 Jestem 5 miesiecy po porodzie i choc brzuch mam płaski, to czuje szczeline pomiedzy miesniami na około 2,5 palca.

  • ama-cz

    Moje sie nie zeszly prawie 3lata po drugim porodzie…a to ze jest cos takiego jak rozstep mięśni prostych odkryłam całkiem niedawno 🙁 i ze dotyczy to mnie… Mój brzuch nadal wyglada jakbym była w zaawansowanej ciąży pomimo diet i ćwiczeń ( zapewne nieodpowiednich).Wiem,ze takie przypadki rozejścia mięśni sa ” naprawiane” operacyjnie,ale wiem tez ze sa ćwiczenia,ktore pozwalają zmniejszyć problem …tyle ze nie do końca wiem jakie sa to ćwiczenia :/

  • Pingback: WYZWANIE BRZUCH - STYCZEŃ()

  • Katarzyna

    Czy możecie polecić kogoś w Warszawie, kto zajmuje się rozstepem mięśni prostych,zdiagnozuje, czy to rzeczywiście to i dobierze ćwiczenia lub pokieruje dalej?