ROZGRZEWKA? TAK, ALE 5 MINUTOWA!

Rozgrzewka to obowiązkowy element każdego Twojego treningu, pamiętaj jednak aby trwała ok 5 minut. Zbyt długo wykonywana, może Cię np.  znużyć zwłaszcza kiedy wykonujesz statyczne ruchy rozciągające. Niewłaściwa rozgrzewka może nawet uśpić twoje mięśnie. Rozgrzewka jest sprawą indywidualną. Starsze osoby przygotowując  się do treningu właściwego powinny wykonywać ją zdecydowanie dłużej (10-15 min). Dłużej powinna trwać rozgrzewka jeśli w planach masz mocny, wytrzymałościowy trening dla zaawansowanych. Pamiętaj, rozgrzewka może być krótka ale wtedy musi być intensywna. Przy treningu nieprzekraczającym 30 minut, krótka rozgrzewka (dobrej jakości) w zupełności wystarczy.

Jak więc właściwie zabrać się za rozgrzewkę?

Aby twoje mięśnie były gotowe do akcji wykonuj 5 minutowe rozciąganie cardio lub dynamiczne rozciąganie tj:
  • energiczne przysiady
  • skłony z dotknięciem palców stóp
Rozgrzewka cardio przyspieszy bowiem twój puls i rozgrzeje całe ciało. Bardzo dobrze jeśli podczas takiej rozgrzewki lekko się spocisz. To oznaka że dobrze wykonałaś zadanie!
Elementami dobrej rozgrzewki mogą być:
  • jazda na rowerze stacjonarnym
  • bieg na bieżni
  • skakanka
  • pajacyki

Nie powinnaś rozpoczynać treningu bez należytej rozgrzewki. Potrzebujesz jej przed trudniejszymi ćwiczeniami. Powinnaś stopniowo podnosić tętno, rozruszać stawy oraz psychicznie przygotować się na właściwy trening.

Pamiętaj jednak, aby po treningu skupić swoją uwagę na stretchingu (rozciąganiu) to bardzo istotny element o którym absolutnie nie powinnaś zapominać, ale to już w kolejnym artykule.

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi artykułami zapisz się do newslettera: