ROZGRZEWKA – PRZYKŁADY

ROZGRZEWKA – PRZYKŁADY

Aby uniknąć kontuzji, obowiązkową częścią każdego treningu musi być rozgrzewka. Ten bardzo ważny element ma na celu przygotowanie naszych mięśni oraz stawów do wysiłku. Nasze mięśnie możemy porównać do tworzywa, które aby stało się elastyczne trzeba odpowiednio rozgrzać. Jeśli zrezygnujemy z rozgrzewki nasze tworzywo może się porwać i pokruszyć. Ćwicząc w domu absolutnie nie możesz pozwolić sobie na jej ominięcie.

Rozgrzewka ma na celu:

  • podwyższenie temperatury mięśni
  • dotlenienie i zwiększenie szybkości przepływającej krwi

WYKONUJ WSZYSTKIE PONIŻSZE ELEMENTY JEŚLI CHCESZ ROZGRZAĆ CAŁE CIAŁO PRZED UMIARKOWANYM TRENINGIEM – CZAS TRWANIA OK. 10 MIN

DOLNE PARTIE CIAŁA:

  • Bieg (1-2 min)
  • Skakanie na skakance (1-2 min)rozgrzewka
  • Bieg z podnoszeniem wysoko kolan do góry. Piętami uderzamy w pośladki (1-2 min)

GÓRNE PARTIE CIAŁA:

  • Krążenie ramion w przód i w tył (1-2 min)
  • Kręcenie przedramionami młynków (1-2 min)
  • Krążenie ramion w łokciach – w przód i w tył (1-2 min)

TUŁÓW I BIODRA:

  • Krążenie bioder – kręcenie ósemek (1-2 min)

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi artykułami zapisz się do newslettera:


PRZYKŁADOWE ROZGRZEWKI

https://www.youtube.com/watch?v=c8j8snzBXz4