PŁASKI BRZUCH – ĆWICZENIA

 

PŁASKI BRZUCH – ĆWICZENIA

Chęć posiadania płaskiego brzuszka – czyli odwieczny problem każdej z Nas! Niejednokrotnie zastanawiałyście się jak zrzucić swoją „oponkę”. Zaczynałyście treningi, mijał tydzień, dwa, miesiąc i nie widziałyście żadnych efektów? Chyba poszło coś nie tak!

Oto kilka ćwiczeń ze wskazówkami co robić, jak robić i ile razy tygodniowo.

1. Skosy. Pracujemy dalej nad brzuchem, tym razem będą aktywowane mięśnie skośne brzucha. Pozycja wyjściowa: splatamy dwie dłonie za głową, nogi unosimy tak by były ugięte pod kątem prostym w kolanie. Ćwicząc staramy się sięgnąć maksymalnie prawym łokciem do lewego kolana i na odwrót. Pamiętaj o tym by łokcie były cały czas szeroko ustawione i by broda była oderwana od klatki piersiowej. Bardzo ważnym jest by przy każdym skosie robić głęboki wydech przez usta. Wykonujemy płynnie ćwiczenie w szybkim tempie. Ćwiczenie wykonuj przez 1minutę

01a


2. Mięsień prosty brzucha. Splatamy dwie dłonie z tyłu za głową, pamiętaj by łokcie były szeroko rozstawione, broda odklejona od klatki piersiowej. Odcinek lędźwiowy przyklejony do maty. Pracujemy nad mięśniem prostym brzucha, przez spięcie. Ćwiczenie wykonuj w tempie góra – dół. W trakcie całej serii pamiętaj o tym, by każde uniesienie mięśni brzucha do góry było powiązane z wydechem przez usta. Ćwiczenie wykonuj przez 1 minutę, ostatnie 15sekund poświęć na pulsy.

 

02a


3. Dolna partia mięśni brzucha. Pozycja wyjściowa, ręce wyciągnij wzdłuż tułowia, obie nogi uniesione są do góry. Ćwiczeniem jest przenoszenie do dołu na przemian raz prawej, a następnie lewej nogi. Przez całą minutę wykonuj ćwiczenie w tempie. W trakcie całego ćwiczenia pamiętaj o odcinku lędźwiowym, który musi przylegać do maty. Bardzo ważnym jest aby w trakcie całej serii dolna partia mięśni brzucha była w spięciu, zaś przy każdym przenoszeniu nogi do dołu robi mocny wydech przez usta.

03a


Mięśnie brzucha są tą partią ciała, która w bardzo szybkim tempie się regeneruje. Co za tym idzie? Fakt, że przy każdym treningu (nawet do 5 razy tygodniowo) możesz dołączać ostry wycisk na Nasz brzuszek.

Wskazówki dotyczące nie tylko wyżej wymienionych, ale również wszystkich innych ćwiczeń by pozbyć się w szybszy sposób Naszej oponki.

Wydech przez usta – jest to najważniejsza rzecz zaraz po technice wykonywanego ćwiczenia. Za każdym razem kiedy wykonujesz spięcie mięśni brzucha musisz koniecznie oddychać przez usta.

Kilka ważnych elementów na które powinnaś zwrócić uwagę wykonując ćwiczenia na płaski brzuch to:

  • Łokcie – w momencie gdy mamy splecione dłonie za głową, musimy pamiętać o tym by łokcie były szeroko rozstawione ( tzn. równolegle do podłoża). Jest to bardzo ważne by pracować nad całą powierzchnią Naszych mięśni brzucha.
  • Broda – bardzo ważnym elementem jest odklejenie brody od klatki piersiowej. Nie pozwól na to by nadwyrężać niepotrzebnie odcinek szyjny kręgosłupa.
  • Trzymaj się zasady – oddycham przez usta, pracuję nad całą powierzchnią mojego brzucha, wzrok skierowany mam na sufit dzięki czemu moja szyja nigdy nie ucierpi.

Pamiętaj, jeśli chcesz mieć płaski brzuch to nieodłącznym elementem jest trening cardio. Przed rozpoczęciem ćwiczeń polecam 15-20 minutowy trucht, który zamiennie będzie wykonywany ze skakanką. Dzięki tego typu wysiłkowi nasze tętno wzrasta i rozpoczyna się proces spalania tkanki tłuszczowej.

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi artykułami zapisz się do newslettera:

[wysija_form id=”1″]


 

Potrzebujesz więcej inspiracji, motywacji i wsparcia?logo zamiana ciała

Zapraszam Cię już dzisiaj na mojego bloga : www.zamiana-ciala.blog.pl

Anna Chodakowska