JAK RADZIĆ SOBIE Z ZACHCIANKAMI NA SŁODYCZE?

Nałóg charakteryzuje natrętna chęć pozyskania tego, co jest jego przedmiotem – w tym przypadku jest to cukier. Podejmując wyzwanie jakim jest odstawienie słodyczy z pewnością będziesz odczuwać tęsknotę za słodkim smakiem. To jak najbardziej naturalne. Możliwe, że doświadczysz syndromu odstawiennego tj: niepokój, zmęczenie, drażliwość, przygnębienie, brak energii oraz bóle głowy. Trzeba się z tym liczyć, lecz nagrodą będzie poprawa zdrowia.

Nie ma niestety szybkiego sposobu na poradzenie sobie z wyżej wymienionymi syndromami. Po pewnym czasie same wygasną. Jedni poradzą sobie z nimi szybciej, inni niestety będą „męczyć się” dłużej. Po tygodniu, można spodziewać się poprawy stanu.

Oto kilka sposobów aby cierpieć mniej:

BIAŁKO NA ŚNIADANIE

Dobrze sprawdzą się teraz wysokobiałkowe śniadania. Warto więc spożywać w tym czasie:

  • jajka,
  • kurczaka,
  • wysokobiałkowy shake z borówkami,
  • masło arachidowe,
  • kawę z masłem, która bajecznie eliminuje chęć na słodycze nawet na kilka godzin.

TŁUSZCZE

Czasami mylnie odczuwamy tęsknotę za słodyczami. Okazuje się bowiem, że organizm w tym czasie domaga się dobrych tłuszczy. Zamiast sięgać po kolejną kostkę czekolady, zjedzmy:

  • zdrowe awokado,
  • kawałek pełnotłustego sera koziego,
  • sałatkę z zielonych warzyw polaną sporą ilością oliwy z oliwek oraz odrobiną octu,
  • jajko na twardo.

REGULARNE POSIŁKI

Kiedy jesz regularnie oddalasz od siebie ewentualne napady wilczego głodu, które zaspokajamy zazwyczaj szybko dostępnym pączkiem lub czekoladowym batonikiem. Planujmy posiłki.

PIJ WODĘ

Kiedy jesteśmy spragnieni możemy odczuwać nieuzasadnioną potrzebę szybkiego zaspokojenia głodu. Szybko sięgamy wtedy po słodycze, a wystarczy napić się wody. W czasie detoksu od słodyczy pijmy więc:

  • dużo wody,
  • kawę,
  • czarną herbatę,
  • herbatki ziołowe,

Sprawdzajmy jednak czy napoje nie zwierają sztucznych słodzików lub cukru, który chcemy przecież wyeliminować.

NASTRÓJ

Kiedy jesteśmy przygnębieni, zmęczeni, zwyczajnie mamy zły dzień, wtedy automatycznie sięgamy po słodycze dla „poprawy humoru”. Możliwe, że organizm wcale nie domaga się od nas słodyczy tylko potrzebuje małej drzemki w ciągu dnia. Nie zajadajmy stresów, odpocznijmy.

ODROBINA SOLI

Odrobina soli wzmacnia słodki smak. Prawda, że szczypta soli dodana do ciasta powoduję że słodki smak jest bardziej odczuwalny? Możemy lekko oszukać nasz podniebienie. Do shake’a owocowego dodaj odrobinę soli. Napój wyda Ci się słodszy a owoce mniej cierpkie.

MYJ ZĘBY

Kiedy dopadnie Cię uczucie głodu warto umyć zęby. Niektórym pomaga.

WYSYPIAJ SIĘ

Zmęczenie i deficyt snu powodują, że chętniej sięgamy po słodkie produkty oraz po fastfoody. Jesteśmy podatni na zachcianki i szybciej im ulegamy. Zadbajmy więc o nasz sen i śpijmy minimum 7h.

ODSTĘPSTWA

Kiedy czujesz, że nie wytrzymasz i żadna z wyżej wymienionych metod nie przyniosła ukojenia, możesz od czasu do czasu pozwolić sobie na mały grzech. Zadbaj jednak aby słodycz była z wyższej półki np:

  • dobra, gorzka ciemna czekolada powyżej 70% kakao,
  • mała porcja lodów (na prawdziwym mleku),
  • lampka czerwonego wina.

Jeśli chcesz spróbować swoich sił i ograniczyć lub zupełnie wykluczyć na miesiąc słodycze, już teraz dołącz do wyzwania – „Miesiąc bez słodyczy” (klik)

Aby otrzymać porządnego kopa do działania dołącz także do grupy motywawacyjnej!