HAMBURGERY W WEGE STYLU

HAMBURGERY W WEGE STYLU

Kotlety:

  • 4 małe buraczki
  • cebula
  • pół szklanki kaszy jaglanej
  • czerwona cebula
  • 2 albo 3 ząbki czosnku
  • pół szklanki mąki
  • sól, pieprz, oregano
  • słonecznik (opcjonalnie)Weźcie dużą miskę, bo w niej będziecie umieszczać wszystkie składniki. Obierzcie buraki i zetrzyjcie je na tarce, następnie drobno pokrójcie cebulę i wrzućcie do miski. W międzyczasie możecie ugotować kaszę jaglaną, która też należy do składników burgera. Dodajcie również przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku. Oprócz tego dorzućcie sól, pieprz, oregano i uprażony wcześniej słonecznik. Jeżeli kotlety będą się rozpadać, dodajcie mąkę, bądź też jajko.Uformowane kotlety powinny piec się 40 minut w 200 stopniach. Na ostatnie 10 minut dodajcie pokrojoną czerwona cebulę i przyprawione czosnkiem pomidory, żeby wydobyć z nich sok i aby nieco popękały.

Dodatki:

  • 2 bułki (najlepiej pełnoziarniste),
  • cebula,
  • ser kozi,
  • sałata lodowa,
  • pomidory,
  • sos pesto,
  • ogórek kiszony,
  • bazylia.

Bułki przekrawamy na pół. Spód bułek smarujemy obficie sosem pesto. Układamy kolejno: liść sałaty lodowej, kilka plasterków ogórka kiszonego, kotlet z buraka, 2 plastry pomidora, kilka plastrów sera koziego i cebulkę. Zamykamy hamburgera górą od bułki i dekorujemy liśćmi bazylii.

Smacznego!

HAMBURGERY W WEGE STYLU

  • O jacie ! Aż zrobiłam się głodna !

    • Asia Lewandowska

      🙂