FRYTKI INACZEJ, CZYLI Z BATATÓW

FRYTKI INACZEJ, CZYLI Z BATATÓW

Wartość odżywcza bulw batata jest o ok. 50% wyższa niż ziemniaka.
Bataty są bogate w

  • witaminę A, C, K, PP, witaminy z grupy B;
  • zawierają minerały takie jak: wapń, fosfor, potas, mangan, magnez, sód, cynk, żelazo czy selen
  • w 100 gramach mają 86 kcal
  • zawierają beta karoten
  • są ważne dla zdrowie ze względu na zawartość przeciwutleniaczy

 

skladniki

  • 2 duże bataty
  • sól, pieprz
  • tymianek lub rozmaryn,

Sprawdzą się też inne przyprawy w proszku jak słodka i ostra papryka, cynamon, kurkuma, kumin, kolendra.

przygotowanie

Piekarnik nagrzać do 220 stopni C. Bataty umyć, osuszyć i pokroić na kawałki np. wzdłuż na „frytki”. Oprószyć solą, pieprzem, wysmarować oliwą i posypać posiekanymi listkami ziół.
Wyłożyć na blachę do pieczenia i piec do miękkości przez około 20 minut (można sprawdzić widelcem.

Smacznego !

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi artykułami zapisz się do newslettera:

Także gotujesz smaczne i zdrowe potrawy i chcesz pochwalić się nimi na stronie Fitmama24.pl? Kliknij i prześlij przepis wraz ze zdjęciem. 

Przepis od Fit & Run (Facebook)

Fit & Run  (Instagram)