DETOKS. JAK PIĆ, BY SKUTECZNIE OCZYŚCIĆ ORGANIZM?

DETOKS. JAK PIĆ, BY SKUTECZNIE OCZYŚCIĆ ORGANIZM?

Zdecydowałaś/eś się na jesienną kurację oczyszczającą, a może po prostu chcesz pić więcej wody? Bardzo dobrze – każda szklanka czystej, świeżej wody to krok do zdrowia. Odpowiednio nawilżając organizm możemy liczyć na wspaniałe efekty: lepszy metabolizm, szczuplejszą sylwetkę i jędrniejszą skórę. Jeśli pijemy za mało, natychmiast odbija się to na naszym wyglądzie: skóra szarzeje i matowieje, oczy przestają błyszczeć. Trudniej jest też o koncentrację.

Czy twoja woda i sposób w jaki pijesz sprzyjają detoksykacji i odkwaszeniu? Sprawdź.

1. Woda może odkwaszać i zakwaszać organizm

Odczyn pH wody ma kluczowe znaczenie dla naszego funkcjonowania. Korzystny dla zdrowia odczyn powinien wynosić powyżej 8 pH. Popularne wody butelkowe mają pH na poziomie około 7 – 7,5, woda po filtracji dzbankiem: około 6. Zwykła woda z kranu ma pH 7, ale wystarczy ją przegotować, żeby zdecydowanie podnieść jej odczyn! Z kolei woda po filtrze (np. FITaqua) wyposażonym w naturalny mineralizator ma poziom 9 – 10 pH.

2. Woda może przeciążać nerki

Na czas detoksu warto odstawić ciężkie potrawy, a postawić na warzywne zupy i lekkie napoje. Podobnie jest z wodą wypijaną między posiłkami. Jeśli na co dzień pijemy wodę o wysokim stężeniu minerałów (powyżej 1000 mg/l), na czas detoksu zastąpmy ją czymś dużo lżejszym. Woda wysokozmineralizowana to duże obciążenie dla nerek, może też podnosić ciśnienie kwi. Pozwólmy ciału odpocząć.

3. W szklance wody można się utopić

Jeśli odczuwasz pragnienie, zazwyczaj jest to znak, że już zaczęłaś się odwadniać. Sięgasz więc po szklankę – albo dwie – wody i wypijasz duszkiem. A po godzinie większość wypitej wody oddajesz z moczem, woda po prostu przelatuje przez organizm. Wypicie zbyt wielkiej ilości wody naraz może prowadzić też do zaburzeń elektrolitowych. Aby odpowiednio nawadniać organizm, wodę należy popijać w niedużych ilościach i między posiłkami, a nie bezpośrednio przed i po jedzeniu.

4. Minerałów szukaj gdzie indziej

Badania naukowców wskazują, że cenne minerały pobieramy nie z wody, lecz z pokarmów. Dlatego powinniśmy dbać o obecność w diecie dobrej jakości kasz, owoców. A także o odpowiednią sól – doskonałym źródłem minerałów jest na przykład sól himalajska czy rodzima sól kłodawska. Najzdrowsza woda do picia na co dzień ma średni stopień mineralizacji i niskie stężenie sodu.

NIECH WODA BĘDZIE Z WAMI!

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi artykułami zapisz się do newslettera:

[wysija_form id=”1″]

FITaqua_Nowe_Logo