Dekalog FitMamy – Zasady, które powinnaś znać

dekalog

Dekalog FitMamy – Zasady, które powinnaś znać

Oto Dekalog każdej początkującej FITmamy, która chcę rozpocząć treningi. Przeczytaj go uważnie i przestrzegaj dziesięciu bardzo ważnych zasad. Dzięki nim przetrwasz w swoim postanowieniu, a styl bycia FIT możliwe że zostanie z tobą do końca życia.

1. KONSULTACJA Z LEKARZEM – Przed rozpoczęciem treningu Twoim obowiązkiem jest skonsultowanie się z lekarzem, który zbada cię i stwierdzi twoją gotowość do podjęcia aktywności fizycznej po porodzie. Nawet jeśli od porodu minęło już parę lat, lekarz powinien ocenić stan twojego zdrowia i poinformować cię, czy nie ma przeciwwskazanie do ćwiczeń. Jeśli regularnie będziesz poddawana kontrolom lekarskim pozwoli ci to także monitorować efekty ćwiczeń. Pamiętaj jednak, że nawet jeśli masz dolegliwości niesprzyjające aktywności fizycznej razem z lekarzem możecie dobrać odpowiednią formę aktywności, która pomoże ci nabrać formy a nawet je złagodzić.

2. TECHNIKA – Słuchaj swojego ciała i ćwicz na poziomie aktualnej kondycji  organizmu. Poprawna technika i świadomość ruchu to podstawa aby osiągnąć wymarzony cel. Nigdy nie goń za trenerem (dotyczy to np. programów treningowych na YouTube), wykonuj tyle ruchów ile jesteś w stanie ale nie doprowadzaj mięśni do skrajnego bólu.

3. OBCIĄŻENIE – Obciążenie  i intensywność treningów zwiększaj stopniowo. Na początku  drogi nie porywaj się na wielkie ciężary. Zawsze zaczynaj od niewielkich obciążeń a wraz z poprawą techniki oraz kondycji stopniowo je zwiększaj. Zupełnie początkujące osoby powinny ćwiczyć bez obciążeń. Ciężar własnego ciała będzie dla nich najodpowiedniejszy. Pamiętaj, twoje ciało musi przyzwyczaić się do intensywniejszej pracy!

4. PRZYJEMNOŚĆ – Dobierz taką dyscyplinę sportową, która będzie ci najbardziej odpowiadać i z której będziesz czerpać przyjemność. To ty wiesz co lubisz najbardziej. Nie ulegaj okresowym modom lub namowom innych.

5. RÓŻNORODNOŚĆ – Bądź kreatywna! Zmieniaj warunki i miejsca w jakich ćwiczysz. Brak schematów oraz ograniczeń pozwoli ci na nowo czerpać satysfakcję z treningów.

6. STRÓJ – Dobierz strój treningowy, który jest najbardziej odpowiedni do dyscypliny jaką wybrałaś. Taki strój powinien być wygodny a materiały z jakiego jest uszyty naturalne oraz oddychające. Bardzo ważnym elementem jest odpowiednie obuwie treningowe, ponieważ dzięki niemu unikniemy kontuzji stawów lub kręgosłupa.

7. PLAN TRENINGOWY – Notuj wykonane treningi. Dzienniczek pozwoli ci zachować regularność i systematyczność a tym samym sprawi, że będzie ci zdecydowanie łatwiej osiągnąć zamierzony cel oraz nabyć dobre przyzwyczajenie regularnych ćwiczeń. Skorzystaj z naszego dzienniczka treningów.

8. PROGRAM ŻYWIENIOWY – Planuj swoje posiłki treningowe. Zapisuj potrawy, które są odpowiednie dla twojego celu (odchudzanie, odtłuszczanie, masa). Sama decyduj jakie posiłki będą w twoim menu. Możesz rozpisywać sobie menu tygodniowe. Zdecydowanie łatwiej będziesz mogła zaplanować zakup produktów (zwłaszcza będąc z dzieckiem w sklepie, szybkość podejmowania decyzji jest nieoceniona). Program treningowy pozwoli ci przestrzegać zasad zdrowego odżywiania.

9. ODPOCZYNEK – Odprężaj się i odpoczywaj. Relaks i regeneracja to bardzo ważny element treningowy, którego absolutnie nie można pomijać. Dzięki niemu szybciej osiągniesz efekty, gdyż zregenerowane ciało oraz umysł mają większe możliwości.

10. CEL – Nigdy nie obieraj celu, którego nie będziesz mogła osiągnąć. Postaw sobie krótkoterminowe realne cele. Usiądź i zastanów się, co możesz zrobić ze sowim ciałem w ustalonym przez siebie przedziale. Dokładne określenie celu oraz czasu jego realizacji pozwoli ci stworzyć dobry plan treningowy oraz osiągnąć satysfakcję, która dalej popchnie cię do aktywności fizycznej.

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi artykułami zapisz się do newslettera:

[wysija_form id=”1″]