ĆWICZENIA MIĘŚNI KROCZA (CIĄŻA, OD 1 DNIA PO PORODZIE)

Ćwiczenie mięśni krocza (ciąża, od 1 dnia po porodzie)

Dlaczego warto ćwiczyć?

Przedstawione poniżej ćwiczenie mięśni krocza zapewne wykonywałaś przez cały okres ciąży. Jeśli tak nie było, nic nie stoi na przeszkodzie aby poprawić ich kondycję. Po porodzie naturalnym mięśnie krocza ulegają rozciągnięciu, a w niektórych przypadkach nawet uszkodzeniu. Aby zminimalizować ryzyko zbytniego ich rozciągnięcia, należy wykonywać bardzo proste ćwiczenia. Trening należy zacząć jak najszybciej. Poprawisz dzięki nim ukrwienie w tej okolicy, a to przyczyni się do szybszej regeneracji komórek. Mięśnie krocza napinają tkankę i zapobiegają popuszczaniu moczu podczas kaszlnięcia, kichnięcia czy gwałtownego ruchu. Istotnie wpływają także na poprawę doznań seksualnych u kobiety.

Ćwiczenia powinno być wykonywane codziennie, kilka razy w ciągu dnia (rano / południe / wieczór). Można je wykonywać dosłownie wszędzie, np. leżąc w łóżku, sprzątając czy zmywając naczynia.

Jak prawidłowo wykonywać ćwiczenie?

Ćwicz podczas oddawania moczu. Napnij wewnętrzne mięśnie tak aby zatrzymać strumień moczu. Jeśli uznasz, że ćwiczenie jest dla ciebie zbyt trudne, spróbuj wykonać to ćwiczenie na początku lub pod koniec oddawania moczu. Stopniowo staraj się zatrzymać mocz w jego środkowym strumieniu.

Kiedy opanujesz tą technikę będziesz mogła wykonywać ćwiczenie w dowolnym miejscu i nikt nie będzie przypuszczał że aktualnie trenujesz.

Kiedy podstawową technikę będziesz mogła w przysłowiowym małym paluszku, ćwiczyć dalej w nieco bardziej skomplikowany sposób – napinając mięśnie w trzech etapach.

Napięcie – mocniejsze napięcie – najmocniejsze napięcie.

Każdy etap przytrzymaj 3 sekundy. Powtórz serię w odwrotnej kolejności.

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi artykułami zapisz się do newslettera:

[wysija_form id=”1″]