ĆWICZENIA PO PORODZIE NATURALNYM [ZESTAWY]

ĆWICZENIA PO PORODZIE NATURALNYM [ZESTAWY]

Kiedy rozpocząć ćwiczenia po porodzie naturalnym?kiedy zacząć ćwiczyć po porodzie nat tabela

Uznaje się, że dobrym momentem rozpoczęcia ćwiczeń po porodzie naturalnym jest 8 tydzień. Nie jest to jednak termin odpowiedni dla każdej świeżo upieczonej mamy i rozsądniej jest zapytać lekarza o opinię przed przystąpieniem do aktywności fizycznej. Lekarz oceni, czy nasz organizm jest gotowy do ćwiczeń i w razie potrzeby przeprowadzi odpowiednie badania.

Mamy karmiące piersią powinny uważać na intensywne i wyczerpujące ćwiczenia. Przeprowadzono badania, według których stwierdzono, że nadmierny wysiłek fizyczny może prowadzić do gromadzenia się w mleku mamy kwasu mlekowego. Sprawia on, że mleko mamy staje się gorzkie w smaku. Może to (lecz nie musi) pogorszyć apetyt naszego dziecka. Aby temu zapobiec i nie narażać mamy ani dziecka na niepotrzebny stres, odciągnij pokarm przed ćwiczeniami. Dodatkowo zdecydowanie poprawi to komfort podczas ćwiczeń ponieważ biust będzie lżejszy. Zapobiega to również rozciąganiu się skóry biustu. Do sportowego biustonosza koniecznie włóż wkładki laktacyjne!

UWAGA! Jeśli ćwicząc po porodzie (po ćwiczeniach lub w trakcie) poczujesz się gorzej, zaczniesz krwawić (albo krwawienie stanie się obfitsze) lub poczujesz ból – powinnaś jak najszybciej znaleźć się pod opieką lekarza!

Na czym się skupiamy?
mięsień wewnętrzny poprzeczny

Jeśli chcesz uzyskać efekt płaskiego brzucha po porodzie powinnaś skupić się na ćwiczeniach mięśnia wewnętrznego poprzecznego. Są to najgłębiej położone mięśnie, które odpowiadają za utrzymanie narządów wewnętrznych we właściwym położeniu.

Tradycyjne brzuszki i przysiady nie wpływają znacząco na poprawę kondycji mięśni poprzecznych. Aby je wzmocnić skorzystaj z zaproponowanych na stronie ćwiczeń fitness. Często ćwiczmy poprzeczne mięśnie brzucha nawet o tym nie wiedząc. Wciąganie brzucha oraz stanie z wyprostowanymi plecami angażują te mięśnie. Mięśnie poprzeczne są powiązane z mięśniami pleców, a jeśli są silne pomagają zredukować bóle pleców.

Te parie mięśnie przydadzą się także w trakcie porody – jeżeli kobieta wie jak kontrolować mięśnie poprzeczne, nie będzie musiała tak mocno przeć.

Specjalne treningi wzmacniające mięśnie poprzeczne przed porodem to doskonały pomysł. O mięśnie trzeba zadbać także po urodzeniu dziecka.Zaproponowanie niżej ćwiczenia pomogą Ci nie tylko osiągnąć płaski brzuch po ciąży, ale także poprawić postawę ciała i złagodzić bóle pleców, które mogą dokuczać Ci podczas schylania się, pielęgnacji malucha oraz jego dźwigania.

Zaczynajmy!

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi artykułami zapisz się do newslettera:

[wysija_form id=”1″]