CESARSKIE CIĘCIE – POWRÓT DO FORMY

CESARSKIE CIĘCIE – POWRÓT DO FORMY.

TYTUŁ KSIĄŻKI: Cesarskie cięcie. Powrót do formy
AUTOR: Chrissie Gallagher – Mundy
WYDAWNICTWO: Mamania

Książka Cesarskie cięcie. Powrót do formy to pozycja, powinna znaleźć się w posiadaniu każdej mamy, która planuje poród poprzez CC. Jest to kompletny przewodnik, dzięki któremu dowiesz się jak przygotować się do operacji oraz jak powrócić do formy po porodzie. Czasami cesarskie cięcie przeprowadzane jest z powodu powikłań przy porodzie, dlatego bardzo ważne jest, aby przyszła mama w pełni zrozumiała, na czym polega zabieg. Myślę, że wszystkie ciężarne powinny być w nią zaopatrzone.

Książka podejmuje takie tematy jak:

  • Czym jest cesarskie cięcie, na czym polega operacja, jak się do niej przygotować oraz czego można spodziewać się w okresie połogu?
  • Jak szybko i bezpiecznie wrócić do formy po operacji?
  • Jak odzyskać siłę, witalność i energię w ciągu kilku tygodni?
  • Jak w prosty sposób odzyskać figurę sprzed ciąży?
  • Jak ćwiczyć, efektywnie wykorzystując dostępny czas?
  • Jak skutecznie poradzić sobie z wieloma poporodowymi problemami?

cesarskie-ciecie5

Autorka porusza też tematy związane ze sferą psychiczną. Pomaga zrozumieć problemy i rozterki świeżo upieczonej mamy oraz w przystępny sposób wyjaśnia na czym polega baby blues.

Bardzo dobrze opisana jest też technika karmienia piersią. Po cesarskim cięciu jest to czynność bardziej skomplikowane, ponieważ szwy ciągną a rana pooperacyjna boli.

cesarskie-ciecie2

 

Ćwiczenia zawarte w książce aktywizują mamę już od 1 dnia po porodzie tj: głębokie oddychanie, samodzielne siadanie, wstawanie z łóżka, pierwsze chodzenie. Niektóre z mamy, konfrontują się z tymi problemami dopiero po porodzie. Warto aby mama była świadoma w jakiej sytuacji znajdzie się po operacji, aby przez niewiedzę nie zrobiła sobie krzywdy. Oczywiście powinnyśmy zakładać że personel szpitala poinformuje nas jak wykonywać te pozornie automatycznie wykonywane czynności w ciągu dnia. Jednak szpitalna rzeczywistość może okazać się bardziej szara niż nam się wydaje…

Na kolejnych stronach znajdziemy bardziej skomplikowane ćwiczenia, które możemy wykonywać z biegiem upływających tygodni. Są to ćwiczenia głównie wzmacniające mięśnie brzucha oraz wzmacniające plecy i ramiona. Pierwszy trening cardio (trening taneczny) opisany jest w 24 tygodniu po CC.

cesarskie-ciecie3

Książka jest poradnikiem, który poprowadzi nas za rękę także w temacie odżywiania. Autorka sugeruje jak komponować (karmiąc piersią) zdrowe śniadania, lunch, obiad i kolacje.

Znajdziemy tutaj także rady jak odprężyć się po całym dniu wykonując masaże oraz maseczki. Autorka opisuje także, jak przygotować ciało do kolejnego cesarskiego cięcia.

cesarskie-ciecie4

Polecam książkę Cesarskie cięcie. Powrót do formy. To cenna pozycja. Często dno niej sięgam i myślę, że wy także będziecie z niej zadowolone. Wystawiam książce ocenę 5!

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi artykułami zapisz się do newslettera:

[wysija_form id=”1″]

cesarskie-ciecie1


LogoMamania2