AQUADETOX – PIJ WODĘ NA ZDROWIE!

AQUADETOX – PIJ WODĘ NA ZDROWIE!

Wyzwanie AquaDetox ma na celu wyrobienie w nas zdrowego nawyku nawadnianiu organizmu w ciągu dnia. Wiele osób ma ogromny problem z regularnym popijaniem wody od rana do wieczora. To już kolejna odsłona wyzwania cieszącego się wielkim powodzeniem wśród FitMam.

aquadetoxPO CO PIĆ WODĘ?

Woda jest podstawowym składnikiem organizmu – uczestniczy w procesach chemicznych, transporcie cząsteczek, reguluje ciepłotę ciała itp. Woda oczyszcza organizm z toksyn oraz ubocznych substancji przemiany materii. Bez wody organizm nie będzie mógł ich wydalić i odkładałyby się w komórkach ciała doprowadzając do stanów zapalnych i dolegliwości zdrowotnych. Woda korzystnie wpływa na regulowanie apetytu i procesy trawienne. Stosowana przed posiłkiem w naturalny sposób będzie zapobiegała przejadaniu się, co ma istotne znaczenie nie tylko przy odchudzaniu. Woda jako składnik masy kałowej sprzyja regularnemu wypróżnianiu i pomaga zapobiegać zaparciom – brzuch będzie bardziej płaski.

CZY MASZ PROBLEM Z PAMIĘTANIEM O PICIU WODY?

Pierwszym objawem odwodnienia jest najczęściej pragnienie – suchość w ustach. Objawy jakie towarzyszą odwodnieniu to także:

  • uczucie zmęczenia,
  • zaczerwienienie skóry,
  • podwyższone tętno i przyspieszony oddech
  • obniżona zdolność do wykonywania wysiłku fizycznego.

Innym objawem odwodnienia może być zmieniony kolor moczu – im jest ciemniejszy, tym mniej nawodniony jest organizm.

Jeśli zaobserwowałaś chociaż jeden z wymienionych powyżej objawów, koniecznie dołącz do AquaDetoxu!

ILE WODY POWINNAM PIĆ KAŻDEGO DNIA?

Nie ma prostej odpowiedzi na to pytanie. Wyniki badań często się zmieniają i ciężko jest dokładnie określić jakie jest nasze zapotrzebowanie na płyny. To zależy od wielu czynników takich jak: wiek, aktywność fizyczna, temperatura otoczenia i wilgotność powietrza. My jednak chcielibyśmy zastosować uproszczone metody obliczania zapotrzebowania na wodę. Chcemy określić poziom zapotrzebowania na wodę metodą wagową, tj. w zależności od tego ile ważymy.

JAK OBLICZYĆ ZAPOTRZEBOWANIE NA WODĘ?

Na każdy kilogram masy ciała przypada 30 mililitrów wody ze wzoru:

1 kg masy ciała x 30 mililitrów wody

Do tego należy pamiętać, że:

  • Aktywność fizyczna (trening fitness/bieganie) wpływa na odwodnienie organizmu – przy wysiłku do 1 godziny należy spożyć dodatkowo 400-600 ml wody. W przypadku bardziej intensywnego treningu – ponad 1 godzina, warto wypić dwa razy tyle tj. 1.2 l wody. Pijemy wodę przed, w trakcie (małymi łyczkami) i po wysiłku. Intensywność wysiłku zależy nie tylko od czasu treningu, lecz także od energii, którą z siebie wydalamy. Musimy obserwować organizm, jeżeli wydalamy dużo potu, musimy automatycznie wypić więcej wody.
  • Kawa/herbata oraz inne napoje, które zawierają kofeinę/teinę działają moczopędnie. Po wypiciu 1 szklanki tych napojów należy wypić dodatkowo 1 szklankę wody.
  • Alkohol przyspiesza metabolizm i działa moczopędnie. Po wypiciu alkoholu koniecznie nawodnij organizm wodą.
  • Ciąża – instytut medycyny radzi, by kobiety w ciąży piły dziennie przynajmniej 2,3 litra wody, a kobiety karmiące nawet 3 litra wody każdego dnia.

JAKĄ WODĘ WYBRAĆ?

  • Średnio zmineralizowane – Najlepszą wodą przeznaczoną do codziennego spożycia u dorosłych zdrowych osób są naturalne wody mineralne,
    a jednocześnie o niskiej zawartości sodu.
  • Niskomineralizowane i niskosodowe – polecane dla osób z chorobą nadciśnieniową, chorobami nerek, dróg moczowych oraz kobietom w ciąży i niemowlętom.
  • Wysokozmineralizowane –  mogą być zalecane przy szczególnie wysokiej aktywności fizycznej.

Lepsze będzie woda mineralna niegazowana ponieważ nie powoduję wzdęcia. Natomiast jeśli lubisz pić wodę gazowaną nic nie stoi na przeszkodzie abyś piła ją przez całe miesięczne wyzwanie.

JAK PILNOWAĆ PICIA WODY?

  •  Zaraz po przebudzeniu, zanim zjesz coś lub wypijesz cokolwiek innego, wypijaj szklankę wody.
  • Staraj się pić wodę z butelek lub sportowych bidonów informujących o ilości płynu, żeby wiedzieć ile litrów wypijasz. W ten sposób będziesz w stanie pilnować łącznej ilości wody wypijanej w ciągu dnia.
  • Próbuj rozplanować sobie luźny grafik picia wody, dzięki któremu łatwiej będzie pilnować ile musisz wypić w ciągu dnia, żeby odpowiednio nawodnić organizm.
  • Zadbaj o to, by zawsze przy sobie mieć butelkę wody – nie pozwalaj sobie na podtrzymywanie uczucia pragnienia.
  • Przygotuj tyle samo butelek z wodą ile masz pokoi w mieszkaniu. W ten sposób zawsze będziesz mieć wodę w zasięgu ręki.
  • Jeśli nie lubisz pić samej wody mineralnej, możesz dodać do szklanki plasterek cytryny. Mamy karmiące dodają symbolicznie 1/4 plasterka.

Zapisuj ilość wypitej wody w specjalnym notatniku AquaDetox3. Notatnik jest darmowy i możesz ściągnąć jego karty klikając poniższy przycisk.

aquadetox2

Jeśli potrzebujesz wsparcia podczas wyzwań dołącz do grupy wsparcia!

aquadetox5

WARTO PRZECZYTAĆ:

WODA A WODA. JAKĄ WYBRAĆ NA CZAS OCZYSZCZANIA?

WODA NA DETOKSIE. JAK PIĆ, BY SKUTECZNIE OCZYŚCIĆ ORGANIZM?

 Jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi artykułami zapisz się do newslettera:

  • ja

    a jak z posiłkami przy tym ?

    • Ania

      Podpinam się do pytania koleżanki 😉