AKCESORIA SPORTOWE, KTÓRE WARTO POSIADAĆ.

Oto akcesoria sportowe które warto posiadać i na które powinnaś zwrócić uwagę jeśli chcesz regularnie uprawiać fitness i osiągać satysfakcjonujące wyniki. Niektóre są niezbędne, ponieważ poprawiają bezpieczeństwo podczas treningu, a inne mogą pomóc ci w walce ze zbędnymi kilogramami.

akcesoria sportoweMATY TRENINGOWE – Oglądając maty do ćwiczeń zapewne zauważyłaś że jest ich naprawdę dużo. Różnią się wielkością, materiałem z jakiego są wykonane, grubością i oczywiście ceną.  Jak wybrać odpowiednią matę? Wszystko zależy od rodzaju treningu jaki najczęściej będziesz wykonywała na macie. Głównym zadaniem każdej maty jest ochrona naszego ciała przed otarciami i stłuczeniami. Najczęstszym materiałem z jakim się spotkasz to specjalne pianki – neopren. Maty występują w dwóch rozmiarach: 200×100 i 200×120. Różni je także grubość, która wynosi od 5 do 7 milimetrów. Miękkie maty treningowe stosowane są do lżejszych ćwiczeń, natomiast maty typu Sandwich – grubsze i zdecydowanie sztywniejsze świetnie zdadzą egzamin podczas fitnessu i ćwiczeń wymagających lekkiej amortyzacji. Zwróć uwagę aby mata była podgumowana lub gumowa. Jeśli będziesz rozkładała ją na śliskim podłożu (panele, parkiet, kafelki) wtedy nie będzie przesuwała się na boki, co jest niebezpieczne.  Najtańszą matę treningową możesz nabyć już za 20zł.

BUTY FITNESS – Kolejny element który warto mieć na swoich stopach. Dobrze dobrane buty fitness zabezpieczając twoje stopi i kostki przed niepożądanymi kontuzjami. Dodatkowo dają świetne podparcie podczas ćwiczeń oraz usprawniają poruszanie się podczas dynamicznego treningu. Na rynku znajdziesz wiele dobrych marek. Warto zainwestować w dobre, wygodne, oddychające i bezpieczne buty. Nasze zdrowie jest przecież najważniejsze.

STOPER INTERWAŁOWY – To ważny gadżet podczas treningu.  Stoper za pomocą którego wykonasz trening interwałowy, odmierzysz czas ćwiczenia oraz przerwę . Stoper przenośny z dużym czytelnym ekranem to fajny gadżet. Jest jednak dość drogi. Możesz ściągnąć specjalną aplikację na smartfony lub odliczać czas za pomocą internetowych stoperów interwałowych. Zajrzyj do artykułu dlaczego warto liczyć czas a nie powtórzenia a dowiesz się dlaczego to tak istotne.

PULSOMETR – Jeśli chcesz, żeby Twój wysiłek fizyczny przynosił efekty i nie szkodził Twojemu zdrowiu, koniecznie zaopatrz się w pulsometr. Każdy, kto interesował się racjonalnym układaniem sobie treningu wie, jak istotny jest pomiar tętna. Nie ma prostszej metody skontrolowania pulsu jak szybki rzut oka na pulsometr, To niezbędny element każdego treningu cardio. Przy treningach fitness świetnie sprawdzi się pulsometr klasyczny: zegar, stoper, pomiar spalanych kalorii, kalendarz, podświetlenie wyświetlacza, wodoszczelna obudowa.

OBCIĄŻNIKI NA KOSTKI – Warto podczas treningów zadbać także o dodatkowe obciążenie. Zaopatrz się w obciążniki na kostki. Jeśli zaczynasz przygodę z dodatkowym obciążeniem ponieważ czujesz że dotychczasowe ćwiczenia są dla ciebie za słabe kup obciążniki od 0,5 – 1kg na każdą kończynę. Może zdawać ci się, że to za mało dodatkowych kilogramów, jednak uwierz mi, po kilkudziesięciu wymachach zmienisz zdanie. Lepiej zainwestować na początek w lżejsze obciążniki niż przesadzić. Z upływem czasu i wzrostem mięśni będziesz mogła pomyśleć o cięższych. Zbyt ciężki obciążnik (1,5 -kilogramowy) może przeciążyć kostki i kolana, a tego powinniśmy unikać jak ognia.  Natomiast z tego artykułu dowiesz się dlaczego warto inwestować w większe mięśnie.

STRÓJ SPORTOWY – Nie będę rozpisywała się tutaj o każdej rzeczy z osobna. Kobieta uprawiająca regularnie sport powinna zaopatrzyć się w wygodną, oddychającą i podtrzymującą niektóre partię mięśniowe odzież. W tej chwili na rynku znajduje się dużo świetnych marek odzieży sportowej. Ubrania są doskonałej jakości i spełniają szereg wspomagających funkcji. Oczywiście kiedy sama będziesz dobrze czuła się w stroju sportowym, ćwiczenia staną się dla Ciebie przyjemniejsze. Dobrze skrojone leginsy fitness dają komfort np. podczas ćwiczeń  kiedy przy wyskokach odczuwasz nieprzyjemne drgania nadmiaru tłuszczu w okolicach ud lub brzucha.

MASAŻER WIBRUJĄCY – Masaż wibracyjny (elektryczny) to świetne urządzenie które zmniejsza napięcie mięśni. Dzięki zmniejszeniu napięcia, redukujemy ból mięśni po ćwiczeniach i zmniejsza zakwasy. Taki masaż działa również wzmacniająco na mięśnie, dlatego często jest używany do zwalczania cellulitu. Osobiście mogę polecić tego typu urządzenie, ponieważ stosuję go od dłuższego czasu i faktycznie cellulit został ładnie wymasowany.

HANTLE– Jeśli zależy ci na jędrnych, smukłych ramionach, a przy okazji chcesz zgubić kilka kilogramów, zacznij ćwiczyć z hantlami. Polecam je szczególnie kobietom, które mają mało siły w rękach i chciałyby zapobiec wiotczeniu skóry ramion. A przecież my Mamy mamy kogo dźwigać. Ćwiczenia z hantlami to także skuteczny sposób na spalenie nadmiaru tkanki tłuszczowej z całego ciała. Oczywiście na rynku znajdziecie wiele rodzai hantli. Różnią się one wagą i materiałem z jakiego są wykonane. Tak jak w przypadku obciążników przegubowych radze zaczynać od tych lżejszych. Zajrzyj do artykułu „Większe mieśnie, więcej spalonych kalorii nawet podczas snu! „

SKAKANKA – Rewelacyjna, banalnie prosta w użytkowaniu i dającą efekty poczciwa skakanka. Idealnie sprawdza się do przeprowadzenia szybkiej 5-minutowej rozgrzewki. Zwykłe ćwiczenie jakim są skoki na skakance szybko podnoszą puls i rozgrzewają mięśnie.  Dlaczego warto przeprowadzać szybkie ale intensywne rozgrzewki, tego dowiecie się w artykule: „Liczyć czas czy powtórzenia?”

PIŁKA FITNESS – Dzięki piłce fitness możecie wykonywać mnóstwo treningów fitness oraz treningów siłowych. Możecie traktować ją jak ławeczkę, podparcie na nogi, a zwykłe brzuszki z wykorzystaniem piłki fitness jako podpory na nogi to nie lada wyzwanie. Piłka jest ze mną od początku mojej przygody z fitnessem. Zdradzę także wszystkim mamą że świetnie sprawdza się jako siedzisko do karmienia piersią oraz lulania maluchów na rękach. Z większymi dziećmi możecie szaleć na niej skacząc do góry jak kangury.

PAS NEOPRENOWY  Polecam go wszystkim mamom, które mają problemy z zwiotczałą skórą na brzuchu lub lekkimi rozstępami. Zakłada się go głównie na brzuch podczas wysiłku fizycznego, ale z jego pomocą można wyszczuplić także uda i ramiona. W czasie zajęć siłowych czy fitness używamy go w celu podniesienia temperatury ciała, podkręcenia przemiany materii oraz przyspieszenia spalania tkanki tłuszczowej, a co za tym idzie – do utraty zbędnych kilogramów.

 

Podzielcie się sowimi doświadczeniami. Jakie jeszcze akcesoria sportowe znajdują się u was w domach?

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi artykułami zapisz się do newslettera:

 

  • Ewa Krosnowska

    Oprócz większości wymienionych przez Ciebie rzeczy mam jeszcze gumę, agrafkę i niezastąpiony orbitrek 🙂